离谱忒jocelynli

【GGAD】推歌· 1 盘点一下那些疯狂代到的歌

前面的话:这些歌曲已经整理成歌单放在网易云,“【GGAD】缄默爱人


歌单歌曲播放顺序

一共大致分为四个PART

PART 1: 1899初遇到熟识

PART 2: 安娜去世分离决裂到1945决斗

PART 3: 余生

PART 4: 一些总结性比较强的歌曲


挑选整理了最符合当时心境的歌或曲,具有一定的主观性,(如有不同观点欢迎大家理性平和讨论,请不要去原曲评论区KY)

尽力让大家随着音符的律动与情绪的渐进,能够管中窥豹二十世纪最危险的黑巫师与当代最伟大的白巫师间缄默刺痛的……


兴许是爱意,兴许是悲剧




那么现在让我们开始吧!(兴奋搓手)


一、PART 1:1899从初遇到熟识 歌曲一览表(共10首

AD:

1.Godric's Dream   BY: 扁福虾饺

2.Seagull(海鸥)   BY: Aquilo

3.Somber(忧郁的) (Acoustic原声的)   

BY: Violet Days/morgxn

4.It All Comes Down to This(一切都归结于此) BY: Aquilo

5.Kill Your Darings(杀死汝爱)BY: Elsa& Emilie

6.Hypnotised(着迷) BY: Years & Years

7.What A Heavenly Way To Die(死亦无憾,多么神圣的死法)   BY: Troye Sivan

8.Danger in Loving You  BY: Halie Loren

GG:

1.I Am You(我是你) BY: Kim Taylor

2.Sold Out(奉献一切) BY: Hawk Nelson


二、PART 1: 1899初遇到熟识 详细解读

1.1 AD视角:


  1. Godric's Dream  BY: 扁福虾饺(纯音乐)

个评:踮着脚尖舞着蹈走向夏末,迈向终结

“即使失魂落魄,双脚麻木,也无法停止,不肯放手”


  1.  Seagull  BY: Aquilo(黑胶过期了连听都没法听,真有你的wwy) 

歌词摘录:All I need is a circle I can trust

我只需要一个值得信赖的朋友

I never had a reason to waste my time

我没有理由浪费时间

Like a seagull she flies high

她像海鸥一样展翅高飞

'Cause she's always on my mind

因为她一直在我脑海里里

What if I could be somebody else

如果我可以变成另一个人呢

'Cause lately I've been thinking way too much

因为最近我思绪万千

I was hoping you could take me away for good

希望你能我带走向未来(像阿不思毕业回到高锥克时刚遇见那个如金光般的少年时感觉)


  1. Somber (Acoustic)  BY: Violet Days/morgxn

歌词摘录分享:

You're a night sky getaway,

你是难以掌控的夜空,

You're the star that I can't replace,

如晨星般无可替代,

All the lights, but it's not the same,

万千星光,无一而同,

It's a heaven I can't admit,

那便是无人可近的天堂,

And all up in my head I'm questioning

但此时我的脑海却在迷茫,

Don't know if I'm ready for, ready for you

不知道我的心中是否有你的一片地方

Don't know if I'm ready for, ready for you

我是否会让你感到惆怅,

Don't know if I'm ready for, ready for you

会不会让你我遍体鳞伤,(代死我了好嘛!)

But I know I'm feeling somber and

但是我知道现在的我忧郁无光

I can't pull through, I can't pull,

我已无法自拔,如同魂断神丧

Feel the love's like a miracle,

觉得爱情就像奇迹一般让人迷茫

Is it true? Is it true?

这就是爱吗?只会让人受伤


  1. It All Comes Down to This   BY: Aquilo(曲风迷蒙似梦非梦,又像阿不思的沉沦

歌词摘录分享:

Took you down to a little place by the river

我带你去到我那河边的小木屋,

Going down down down down down

然后我在这爱里越陷越深,

Did you play with my heart like it's nothing but water?

你曾否像戏水般玩弄过我的心?

Falling down down down down

可我却越陷越深啊,

Going down down down down down

然后越陷,

Going down down down down down

越深,

And it all comes down to you

我深深的迷恋着的是你啊,

And it all comes down to you

让我一见倾心的是你,

And it all comes down to you,

让我越陷越深的是你,

And it all comes down to you,

让我昏头转向的是你

And it all comes down to you,

让我一往如初的,只有你


  1. Kill Your Darings   BY: Elsa & Emilie(这上下几首都感觉是阿不思仅有的沉沦时光的剪影)

歌词摘录:

Steel me now, I won't hold you back,

想你将我占有,我会安然守候,

Stole my heart with no warning, still it's left no darling,

猝然偷走我的心,亲爱的我不保留,

Now, ooh oh,

就是现在,

就让我,

沉迷于你,

走丢在时间里


  1. Hypnotised   BY: Years & Years

歌词摘录:

The fortune said(The fortune, it said), "Flowers bloom with no regret"(With no regret),

先知曾有云 “繁花无怨无悔地盛放”,

Surround me, body and soul,

用身体与灵魂将我包围,

Unbound me, spin me in gold,

解开我的束缚 将我旋转镀上金身,

Who can breathe me into life?

谁能用呼吸将我纳入生命。


6.What AHeavenly Way To Die BY: Troye Sivan

(这首算是双厨狂喜了2333)

歌词摘录:

Tell each other you're the one,

告诉彼此 你是唯一,

What a heavenly way to die,

死亦无憾,

What a time to be alive,

生当尽欢,

Because forever is in your eyes,

天长地久有时尽,

But forever ain't half the time,

你我相爱无绝期,

And our youth is all but melted, melted,

你我青春爱得炽热 又在时间洪流消融

I wanna spend with you, you,

我要和你共度此生,(这…算是谶语吗…小声)

I wanna be with you, you,

我要和你寸步不离,

I wanna spend with you, you,

我要和你蹉跎岁月,

I wanna be with you, you,

我要和你紧紧相依。


  1. Danger in Loving You   BY: Halie Loren (一首爵士,深情中又夹杂几丝莫名的忧伤,很适合AD就是说)

歌词摘录:

Mine was a blue world,

我的世界曾是忧郁的蓝色

Until you came along,

直到你出现

I keep running backAlthough I know It's gonna burn,

我一直尝试退出,尽管我知道即将烈焰焚身,

Sometimes I hate myself,

有的时候我痛恨我自己,

But what can I do,

可是我又能做什么呢,

I'm drawn to the danger in loving you,

我已经被爱你的危险吸引

In this round of roulette,

在这场赌局中,

'Cept it's my heart,

我取出我的心,

That I've got riding on a bet,

将它当做赌注,

How long will it take,

在你让它碎成两半之前

Before you break it in two,

我还有多少时间,

It's all in the danger in loving you,

这就是爱你的危险,

It's all in the danger in loving you.


PART 1: 1899初识到熟知

1.2 GG视角(盖勒特视角莫名少,以后再找找看吧


  1. I Am You   BY: Kim Taylor

歌词摘录:

I am tied by truth like an anchor,

我被像锚一样沉重的真相困住,被爱你的“真相”,被你无法离开名为“家人”的束缚的真相所困住

Anchored to a bottomless sea,

牢牢地钉在无底的深渊,

Held in by your heart's gravity,

被你深深吸引着(是的盖勒特格林德沃也同样沉迷)

All because of love,

这都是因为爱,(GG对AD所说的“”,可惜他从未发觉那不止是说辞,可惜他把早早野心放在了微茫得毫无存在感的“爱”前面

All because of love,

这都是因为爱,

Even though sometimes,

尽管有时候,

You don't know who I am,

你并不知道我是谁(AD真的没发觉你是什么人吗盖勒特,他只是选择性无视了)

I am you..

我就是你,

You and me..

你和我,

We're charms on a chain,

手被链条束缚着,

Linked eternally one we can't undo,

永远地系在一起 我们都无法解开,

血盟:没错正是在下

宿命:对还有我

爱:默默发声…他们总忘了我…

And I am you,

我就是你,

I am you... 

I am you... 

I am you... 

(这首歌让我想到罗姨在采访中的一段话:“ 

[提到格林德沃]我认为他是个利用者和自恋狂,而且我认为像那样的一个人将会利用那点,利用那份迷恋。我认为他不会以同样的方式回报他,尽管他会为邓布利多而眩目,正和他对邓布利多的影响那样,因为他看到邓布利多的是,‘我的上帝,我从不知道还有和我一样的人,一样辉煌灿烂,一样才华横溢,一样强大。两人一起,将成不可阻挡之势!’所以我认为他会为了把邓布利多拉到他身边而夺走邓布利多的所有

 I think he was a user and a narcissist and I think someone like that would use it, would use the infatuation. I don't think that he would reciprocate in that way, although he would be as dazzled by Dumbledore as Dumbledore was by him, because he would see in Dumbledore, 'My God, I never knew there was someone as brilliant as me, as talented as me, as powerful as me. Together, we are unstoppable!' So I think he would take anything from Dumbledore to have him on his side.  ” )


  1. Sold Out  BY: Hawk Nelson

歌词摘录:

I ain't like no one you met before,

我不像你以前认识的任何人,

I'm running for the front,

我直面挑战

When they're all running for the door,

而他们只会一味退缩(魔法部的“绥靖”,《保密法》的僵化)

And I won't sit down won't back out,

我不会停歇 不会逃避,

You can't ever shut me up,

没有人能阻止我

In a world full of followers,

在一个满是追随者的世界里,

I'll be a leader,

我将是一个领导者

In a world full of doubters,

在一个满是怀疑者的世界里,

I'll be a believer,

我将是一个信徒

This is permanent with intent,

这份永恒所蕴含的意义,

And there won't be no stopping it now,

让我绝不会半途而废,

I am sold out,

我将为之奉献一切

No trials coming against me,

没有审判能阻止我,

Could put a dent in my passion,

给我的热情以打击,

They're just an opportunity,

它们只是一个机会,

I am sold out,

我为之奉献一切。

(这首太有GG傲睨一世,无畏无惧的感觉了)





评论(3)

热度(27)

  1. 共4人收藏了此文字
只展示最近三个月数据